veseligas uzkodas

No mājām uz darbu, no darba uz treniņu, no treniņa uz veikalu un tad mājās. Lai neieturētu pārāk lielas pauzes starp ēdienreizēm, labāk padomāt par veselīgām uzkodām, ar ko vari remdēt izsalkumu. Ja bērnībā, pēc skolas, varējām ieķert kādas 2 bulciņas un tad braukt uz pulciņu, tad šoreiz, mūsu gados, būtu vairāk jāpiedomā par produktu uzturvērtību un to ietekmi uz veselību. Kādas ir uzkodas, kuras ņemt līdzi savā somiņā?

  • Rieksti (īpaši mandeles)

Tieši mandeles ir īpaši uzturvielām bagātas, jo satur daudz magnija, kalcija, kālija, fosfora, A un E vitamīna, kā arī ir labs olbaltumvielu avots. Mandeles Tevi nodrošinās ar enerģiju un uzlabos sirdsdarbību. Atceries, ka rieksti ir arī kalorijām bagāti, tā kā labāk atliec no nopirktā riekstu iepakojuma tikai saujiņu, kādus 30 gramus riekstu, citā maisiņā, ko ielikt somā un droši baudīt, kad uznāk nogurums vai apetītes uzliesmojums.

  • Burkāni

Burkāni satur A, C, E, K un B grupas vitamīnus, dzelzi un magniju. Tie uzlabos gremošanas trakta darbību un dos spēku atlikušajai dienas daļai. Sagatavo mājās nomazgātus un sagrieztus burkānus, ieliekot tos līdzi kastītē vai nopērc tos jau mazgātus iepakojumā. Burkāniem vari pievienot arī kādu sagrieztu, svaigu gurķi.

  • Galetes

Ļoti daudzveidīgas – griķu, kviešu, rīsu, sojas, kukurūzas, bet noteikti šķiedrvielām bagātas. Galetes ir laba alternatīva maizes izstrādājumiem. Iesākam ņemt līdzi nevis visu nopirkto iepakojumu, bet ielikt kastītē kādus 30-50 gramus galetes.

  • Banāni

Ne tikai ar vitamīniem bagāti, bet arī kalorijām, tāpēc neaizraujies. Banāns dod tūlītēju sāta sajūtu. Ir pierādīts, ka banāni uzlabo garastāvokli, veicinot endorfīnu izstrādi asinīs.

  • Batoņi

Šobrīd veikalos ir pieejams plašais klāsts ar dažādiem enerģijas batoniņiem (proteīna, musli, riekstu, sēklu u.c.). Noteikti var izmēģināt vairākus un atrast savu favorītu, bet izvēloties, jāskatās līdzi sastāvam, īpaši, cukura daudzumam.

Vēl ir daudz citas iespējas un alternatīvas, ko ņemt līdzi kā uzkodas starp kārtīgām ēdienreizēm, bet, atceries, ka svarīgi ir pārbaudīt produktu sastāvu – uzturvērtību. Pievērs uzmanību tauku un cukura daudzumam. Un mērenība! Apēst visu 200 gramu riekstu iepakojumu vienā reizē noteikti neskaitīsies pie veselīgo uzkodu nosacījumiem.

Comments are closed.