veseligi ieradumi

Kā būt laimīgai? Kā būt skaistai? Kā sasniegt savus mērķus?

Daudz dažādu jautājumu pārdomu brīžos griežas mūsu galvās. Bet jāsaprot tas, ka svarīgs ir ilgtermiņa rezultāts, ilgtermiņa labsajūta, drošības sajūta un finansiālais nodrošinājums. Piemēram, tu vari atrast darbu, ātri nopelnīt naudu, bet vēlāk cīnīties ar veselības problēmām. Tu vari “sēdēt” uz diētas, zaudēt 10 kg un vēlāk pieņemties svarā par 20 kg. Ar ILGTERMIŅA domāšanu var nodrošināt stabilitāti veselībā, finansēs, attiecībās un labsajūtā. Galvenais, ir padomāt plašāk, plānojot, ko tava konkrētā rīcība sniegs pēc 5, 10 gadiem. Bet nevajag dzīvot tikai nākotnei, jābauda arī tagadne. Līdzsvaru dzīvē nosaka mūsu lēmumi, rīcības un ikdienas paradumi. Uzlabojot savu dienas rutīnu, var uzlabot arī nākotnes sevis versiju.

Kādus ikdienas ieradumus ieviest, lai būtu par tiem pateicīga nākotnē?

Tas atkarīgs no personīgiem mērķiem un sapņiem. Bet pastāv universiālas vērtības. Varbūt ieviešot šos paradumus ikdienā, tu kļūsi tuvāk gan savam tagadnes mērķim, gan lielajiem dzīves plāniem. Vērtībām ir liela ietekme uz mums. Kādas ir tavas dzīves vērtības? Kādas esošās rīcības tevi pietuvina taviem sapņiem? Ieplāno šos ikdienas paradumus savā rutīnā, tie tev palīdzēs balansēt starp tagadni un nākotni:

Esi šeit un tagad

Mēģini sajust mirkli, izbaudot skaņas, apkārtējo vidi, esošo situāciju. Baudi ēdienu, ūdens pieejamību, saules starus, lietus lāses un brāzmaino vēju. Mūsu dzīvēs ir pieejama bezmaksas izglītošanās sistēma – internets. Tas sniedz daudz iespējas, atbildes un zināšanas. Izmanto laiku produktīvi, neaizmirstot baudīt procesu!

Izveido savu “Laimes izaicinājumu”

Dari to, kas tev uzlabo garastāvokli un padodas. Izdomā savu izaicinājumu 30 dienām vai izmanto gatavu, Dejotprieks veidotu, “Laimes izaicinājumu”. Izaicinot sevi, trenēsi disciplīnu un varbūt uzzināsi, ko jaunu par sevi.

Esi pateicīga

Izveido savu mazo pateicības projektu. Katru dienu nofotografē lietas, cilvēkus, vietas, par ko esi pateicīga. Tā tu pieradināsi sevi katru dienu aizdomāties un pateikties par to, kas tev jau ir. Pateicība rada gandarījuma, labsajūtas un drošības sajūtu. Tas var mazināt stresa vai trauksmes sajūtu un bailes no neizdošanās.

Saules spēks

Daudziem saules stari uzlabo garastāvokli. Tas ir saistīts gan ar gaišumu, gan siltumu, gan D vitamīnu. Ja ir saulains laiks, velti papildus 15 minūtes pastaigai un uzbaudi saules enerģiju. Neilga pastaiga starp darba dienas uzdevumiem var uzlabot gan produktivitāti un emocionālo stāvokli, gan arī mazināt vēlmi pēc našķiem.

Palīdzi citiem

Bieži vien mūsu egoistiskās vēlmes var nodarīt pāri citiem. Aizdomājies par to, kā tu vari dot labumu citiem, kā tu vari palīdzēt kādam, kam palīdzība tiešām ir nepieciešama. Mēdz teikt, ka nav tādu nesavtīgu rīcību. Kāpēc? Jo palīdzot citiem, mēs paši sajūtamies labi, tas nozīmē, ka mums pašiem arī tiek kāds labums. Bet par šo vēl var padiskutēt. Galvenā doma – palīdzi citiem, neesi egoists! Vienkāršs piemērs – pērc Latvijā ražotu produktu, kaut arī cena ir nedaudz dārgāka. Palīdzi savējiem! Savējie novērtēs.

Esi aktīva

Jebkura fiziskā aktivitāte – pastaiga, skriešana, grupu nodarbības, trenažieru zāle, dejas, aerobika, basketbols u.tt. nostiprina ķermeni, pabaro prātu ar enerģiju un sniedz gandarījuma sajūtu. Biežāk sastopamie šķēršļi ir slinkums un laiks – laika trūkums. BET, atrast laiku var vienmēr un pārvarot slinkumu, tu taču zini, ka sajūta pēc treniņa būs divtik laba! Ja tiešām pietrūkst laika, tad pārdomā savu dienas rutīnu. Varbūt iemaini Instragram vai Facebook laiku uz kādu pastaigu svaigā gaisā? Vai, ja netiec uz treniņu, apskati online nodarbību variantus.

Galvenais, turpini augt, attīstīties! Esi pacietīga un baudi pašu procesu, nevis tikai rezultātu! Mums apkārt ir tik daudz iespēju, izaicinājumu!

 

Tu esi tā, kas veido savu dzīvi – sapņo, plāno, īsteno!

Comments are closed.