Vasaras sezona ir beigusies, bet tas nenozīmē, ka var sākt audzēt “ziemas riepiņu”. Tauciņus jau vienmēr vajag, bet neaizmirsīsim par līdzsvaru un sabalansētu uzturu. Tu gan jau zini, ka kārtīgs treniņš sadedzina daudz kalorijas, bet vai zināji, ka konkrēti pārtikas produkti arī spēj palīdzēt dedzināt kalorijas?

Visu Tavu darbību laikā tiek dedzinātas kalorijas, arī guļot un ēdot. Kas vispār ir kalorija? Kalorija ir enerģijas daudzums, tā ir mūsu degviela, kuru uzņemam ar uzturu. Pirmais likums, ko būtu jāatceras, jo grūtāk sagremojamu pārtiku izvēlēsies, jo vairāk patērēsi enerģiju to sagremot. Otrais likums – kvalitatīvs un pilnvērtīgs miegs. Guļot 8 stundas Tu apmēram sadedzini ap 500 kcal, ņemot vērā to, ka guļot stundā tiek patērētas 60 kcal. Trešais likums – gatavo pati. Tu zināsi visas sastāvdaļas un to kvalitāti. Izmanto krējuma vietā grieķu jogurtu, pilnpiena biezpiena vietā – vājpiena biezpienu, saldumu vietā – augļus. Eksperimentē un esi pati savu ēdienu pavāre! Ceturtais likums – iekļauj ēdienkartē šos produktus, lai paātrinātu kaloriju patēriņu.

  1. Olbaltumvielu bagāti pārtikas produkti (vista, tītars, liesa liellopu gaļa, tuncis, lasis, biezpiens)

  2. Pikanti pārtikas produkti (dārziņi, gaļa, sautējums, zupa). Pētījumi liecina, ka pikantu ēdienu ēšanas laikā var palielināt savu ķermeņa temperatūru, kas sadedzina vairāk kaloriju.

Cik daudz kalorijas var sadedzināt šo produktu lietošanas laikā? Ne pārāk daudz… Tie ir tikai 5% līdz 10%. Tas nozīmē, ja dienā patērē ap 2000 kcal, tad uzņemot šos produktus papildus patērēsi 100 kcal līdz 200 kcal. Bet ja to pašu attiecinām uz lielveikalā atrasto kleitiņu ar 10% atlaidi, tad patīkami taču ir!
Bet, ja vēlies paātrināt savu vielmaiņu, tad tādi produkti kā greipfrūts, mandeles, olas, zaļā tēja, kafija, auzu pārslas, pākšaugi (lēcas, zirņi, pupas) noteikti ir jāiekļauj savā uzturā!

Comments are closed.